Szkolenia
Oferta szkoleń Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej:
Lp. |
Tematyka spotkania |
Adresaci |
Osoba prowadząca |
1 |
Higiena wzroku i słuchu |
Rodzice dzieci przedszkolnych, uczniów szkół podstawowych |
Beata Walkowiak, Katarzyna Majchrzak, Marta Mikołajczak |
2 |
Stymulacja dziecka w wieku przedszkolnym |
Rodzice dzieci przedszkolnych |
Marta Mikołajczak, Honorata Bukowska, Joanna Haak - Mikołajczak |
3 |
UCo i dlaczego warto czytać? |
Rodzice dzieci przedszkolnych |
Marta Mikołajczak, Honorata Bukowska |
4 |
Wpływ nowych technologii na rozwój i funkcjonowanie dziecka |
Rodzice dzieci przedszkolnych, uczniów szkół podstawowych |
Beata Walkowiak |
5 |
Cyberprzemoc |
Rodzice uczniów szkół podstawowych |
Beata Walkowiak, Katarzyna Majchrzak |
6 |
Narkotyki , dopalacze – profilaktyka uzależnień |
Rodzice uczniów kl. IV-VIII |
Kinga Kubilas- Nowicka |
7 |
Uzależnienia wśród młodzieży – profilaktyka, interwencja działanie |
Nauczyciele szkół podstawowych |
Kinga Kubilas- Nowicka |
8 |
Jak pomóc dziecku przejść do drugiego etapu edukacyjnego? |
Rodzice uczniów klas III i IV |
Alina Małyszko |
9 |
Praca z uczniem z zaburzeniami nastroju |
Nauczyciele szkół podstawowych / szkół ponadpodstawowych |
Katarzyna Majchrzak |
10 |
Wczesne objawy zaburzeń ze spectrum autyzmu |
Rodzice dzieci przedszkolnych |
Joanna Haak - Mikołajczak |
11 |
Prawidłowości rozwojowe i stymulowanie dziecka w wieku niemowlęcym – zajęcia psychoedukacyjne |
Rodzice |
Joanna Haak - Mikołajczak |
12 |
Prawidłowości rozwojowe i stymulowanie dziecka w wieku przedszkolnym – zajęcia psychoedukacyjne |
Rodzice dzieci przedszkolnych |
Joanna Haak-Mikołajczak |
13 |
Zasady skutecznej komunikacji z dzieckiem |
Rodzice uczniów szkół podstawowych |
Katarzyna Majchrzak |
14 |
Jak przygotować dziecko do rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej? |
Rodzice dzieci przedszkolnych |
Sebastian Brajer |
15 |
Jak przygotować dziecko do nauki w szkole – ocena dojrzałości szkolnej |
Nauczyciele przedszkoli |
Sebastian Brajer |
16 |
Motywacja osiągnięć – czyli jak rozpoznać silne i słabe strony w aspekcie motywacji osiągnięć – praca z „ Inwentarzem Motywacji” |
Nauczyciele wszystkich typów szkół i placówek – UWAGA – konieczność zgłoszenia zapotrzebowania na warsztaty z min. 2 miesięcznym wyprzedzeniem |
Sebastian Brajer |
17 |
Rola rodziców w procesie podejmowania decyzji edukacyjno - zawodowej |
Rodzice uczniów kl. VIII |
Kinga Kubilas-Nowicka |
18 |
Kim będzie moje dziecko – orientacja zawodowa |
Rodzice uczniów kl. IV-VI |
Kinga Kubilas-Nowicka |
19 |
Uczeń niepełnosprawny – ograniczenia w wyborze zawodu |
Nauczyciele szkół podstawowych |
Kinga Kubilas-Nowicka |
20 |
Kiedy zgłosić się do logopedy? |
Rodzice dzieci przedszkolnych |
Honorata Bukowska, Magdalena Wykrętowicz |
21 |
Podstawowe wady wymowy – wczesna interwencja |
Nauczyciele przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej |
Honorata Bukowska, Magdalena Wykrętowicz |
22 |
Mutyzm wybiórczy u dziecka |
Nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych |
Magdalena Wykrętowicz |
23 |
Gotowość szkolna dziecka |
Rodzice dzieci przygotowujących się do podjęcia nauki w klasie I | M. Mikołajczak |
24 |
Rodzaje i zasady wydawania opinii i orzeczeń przez Poradnię Psychologiczno -Pedagogiczną | Nauczyciele wszystkich typów szkół | M. Mikołajczak, B. Walkowiak |
25 |
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do obniżonych możliwości intelektualnych | Nauczyciele wszystkich typów szkół | M. Mikołajczak, J. Haak- Mikołajczak |
26 |
Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży | Nauczyciele wszystkich typów szkół | K. Majchrzak, D. Fabiś, M. Marciniak |
27 |
O rozwijaniu motywacji osiągnięć | Rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym | S. Brajer |